Ország-város, akasztófa, gumizás: Játsszátok újra gyerekkorod retro játékait a kölkökkel!

Ország-város, akasztófa, gumizás: Játsszátok újra gyerekkorod retro játékait a kölkökkel!

Ország-város, akasztófa, gumizás: Játsszátok újra gyerekkorod retro játékait a kölkökkel!

Nálatok is beköszöntött a nyári szünet? Ezekkel a gyerekkorodból ismerős, de manapság már ritkán játszott játékokkal, ti is véget vethettek az unalomnak, és garantáltan jót fogtok szórakozni.

Ország, város, fiú, lány

Vérre menő játék volt, és halálosan össze tudtunk veszni anyuval, hogy az általam kitalált városnevek valóban létező településnevek-e. Akkoriban persze nem tudtuk még csekkolni az interneten.

Ha van kéznél pár írólap és toll, akkor bármikor és bárhol játszhatjátok.

A feladat roppant egyszerű.

1. A lap tetejére felírjátok a kategóriákat (ország, város, fiú, lány, növény, állat, tárgy, híres ember).

2. Válasszatok egy betűt (bökjetek rá egy betűre egy újságban/könyvben, vagy a szókirakó betűcsomagból húzzatok egyet)! Ha extrém betűt húztatok (ly, dz, dzs, ty), akkor keressetek új betűt!

3. Egy adott jelre minden kategória alá írjatok egy-egy szót, ami a kiválasztott betűvel kezdődik.

Amikor valaki kész van, bekiabálja, hogy STOP, mire mindenki leteszi a tollát. Ahány helyes szót tudtatok írni, annyiszor 1 pontot ér (egy kategória alá több szó is kerülhet akár).

A kategóriákat bővíthetitek a gyerekek korához igazodva a következőkkel: márka, sport, könyvcím, foglalkozás, étel, filmcím, zeneszám címe)

Akasztófa (szókitalálós)

A szókitalálós (akasztófa), ami már az 1800-as években is ismert volt a nyugati világban, szintén egy minimalista játék, hiszen csak papírt és ceruzát igényel.

Az egyik játékos kigondol egy szót, amit a másik játékosnak ki kell találnia. Könnyíthettek a játékon úgy, hogy előre megadjátok a témakört (pl. közmondás, könyvcím, sorozat, számítógépes játék címe).

Minecraft az akasztófán

A feladvány kiötlője a szóban található betűk számával megegyező számú vízszintes vonalat rajzol a papírra, a másik játékos pedig elkezd találgatni. Ha olyan betűt mond, ami szerepel a szóban, akkor játékostársa beírja azt a megfelelő helyre. Amennyiben nem szerepel a betű a szóban, a helytelen betűt a lap aljára feljegyzitek, és egy stilizált akasztófa egy darabja is felkerül a papírra.

A játék akkor ér véget, ha az akasztófa a rajta lévő emberalakkal együtt elkészül, vagy a kérdező kitalálja a feladványt.

Amőba

Ugye, emlékeztek az amőbára? Ehhez a kétszemélyes játékhoz egy négyzetrácsos lap és íróeszköz szükségeltetik.

Az egyik játékos X-et, míg a másik O-t rajzol a papírra. A cél, hogy a saját jeledből kirakj egy 5 darabból álló sort (függőlegesen, vízszintesen vagy átlósan), és persze megakadályozd a másikat a sorrakásban.

Vicces sztorimesélés hajtogatással

Ezt a játékot különösen a kisebb gyerekek élvezik nagyon. Találjatok ki együtt egy öt mondatból álló történetet, ami sorrendben a következő kérdésekre felel majd: Ki? Kivel/Mivel? Mikor? Hol? Mit csinált?

Az első játékos a “Ki?” kérdésre felelve írja fel a papírra az első szót vagy szavakat, majd a lapot ráhajtva, eltakarja azt.

A következő játékos a “Kivel/Mivel?” kérdésre fog válaszolni, és ő is behajtja a papírt, hogy ne látszódjék az írása.

Mire az összes kérdésre válaszoltatok, egy vicces történet kerekedik ki a kezeitek alól.

Gumizás

Ez a játék sajnos nagyon kikopott az iskolai udvarok játékarzenáljából, pedig hajdanán hatalmas népszerűségnek örvendett. Három játékos kell hozzá, de ha ketten vagytok csak, akkor a hiányzó játékost egy székkel is lehet helyettesíteni (mi annak idején egy kukát fogtunk be).

Egy kb. 3 méter hosszúságú (összekötött) nadrág gumi kell hozzá. A játékosok egymással szemben állnak fel úgy, hogy a bokájukra húzva kellően megfeszítsék a gumit. A feladatok ugrálásokból és áthúzásokból fognak állni. Ha az ugráló játékos teljesítette a feladatot, akkor feljebb lehet húzni a gumit a lábszárig majd térdig (extra haladóknak akár a csípőig is). Ha ront a játékos (beakad a gumiba, vagy elvéti a feladatot), akkor cserél egy játékostársával, és legközelebb ugyanonnan folytatja a feladatot, ahol elakadt.

Ebből a videóból jó sok trükköt leshettek el:

Macskabölcső (zsinórozás, ördögszövő)

Elő a kezekkel és egy összekötött, hosszabb zsinórral! Imádtam ezt a játékot gyerekkoromban, amihez némi kézügyesség és türelem sem árt!

Pirospacsi

Egy újabb játék, aminek nincs eszközigény. Az egyik játékos előre nyújtja a kezeit úgy, hogy mindkét tenyere felfelé legyen fordítva, míg a játékostársa tenyérrel lefelé ráhelyezi kezeit.

Alapállás
Pacsi

Akinek alul van a keze, az – az egyik vagy mindkét – tenyerével megpróbálja megcsapni a játékostársa kézfejét, aki ezt igyekszik megakadályozni (elrántja kezeit). Lehet bátran trükközni is, például keresztirányban megpróbálni megcsapni a másik kezét. A kitartó türelemnek és a kiváló reflexeknek biztosan hasznát veszitek majd!

Kő, papír, olló

Szerintem ezt a játékot mindenki ismeri, de a biztonság kedvéért ismételjük át a szabályokat!

Háromféle tárgyat formázhatnak a kezükkel a játékosok:

A játékban mindig az erősebb tárgy győz:

kő – papír: a papír győz, mert becsomagolja a követ,

papír – olló: az olló győz, mert elvágja a papírt,

kő – olló: a kő győz, mert kicsorbítja az ollót.

Itt megnézhetitek, hogy is zajlik pontosan a játék:

Jó szórakozást! Kellemes közös pillanatokat!

(Kiemelt kép: You Tube)

Facebook Comments