Imádom ezeket a történeteket. Egy 10 éves kislány, aki a házi készítésű limonádéjával hihetetlen sikereket ért el Amerikában.
Biztos nektek is megvan az amerikai filmekben látható jelenet, amikor garázsvásárokon saját készítésű limonádét árulnak a gyerekek a vásárolni szándékozóknak.
Van, aki azonban nemcsak a szomszédokat kínálja meg a házi recept alapján készült finomsággal, hanem emberek millióit. Ismerd meg Mikaila Ulmer álomszerű történetét!
Egy méhcsípéssel kezdődött
Mikaila története saját bevallása szerint onnan indult, amikor 4 évesen megcsípte egy méh. A szülei úgy akarták elejét venni a méhekkel kapcsolatos félelmeinek, hogy arra biztatták: ismerje meg őket.
Mikaila elkezdett kutatni, és miközben újabb és újabb információkat szerzett a méhekről, rájött, hogy mennyire fontos szerepe van ezeknek az apró élőlényeknek az ökoszisztémában, miközben sajnálatos módon kipusztulás fenyegeti őket.
A kislány több helyütt is azt nyilatkozta, hogy az általa olvasottak szerint a méhészek a kolóniák 42%-át vesztették el, ami mögött nagy valószínűséggel a növényvédőszerek ész nélküli használata állhat. A növényvédőszerek ugyanis a pollennel együtt a kaptárba jutva akár a teljes kolónia pusztulását is okozhatják.
A dédi színre lép
Ekkor határozta el, hogy olyan terméket állít elő, amivel munkát ad a méheknek. Ehhez egy épp megrendezésre kerülő austini limonádé nap (igen, Amerikában ilyen is van), és egy régi recept adta az ihletet.
Dédnagymamája ugyanis elküldött neki egy 1940-es családi receptes könyvet, benne a házi limonádé receptjét, amit Mikaila mézzel készítette el, hogy ezzel is felhívja a figyelmet a méhekre.
És ez volt a nagy ötlet!
Minden újság ezt a momentumot emelte ki a kislány történetéből: hogy szemben a hagyományos amerikai limonádéval, Mikaila helyi mézzel készítette el ezt a finomságot.
Emellett friss mentát és egy szokatlan alapanyagot, lenmagot is használ az alaprecept elkészítéséhez.
Nagyot dobbantott
A Mikaila által megálmodott és elkészített házi limonádét kezdetben helyi eseményeken árusították, később egy pizzériának palackoztak belőle, a következő lépés pedig már az volt, hogy saját üzleti vállalkozást építettek a nagyszerű ötletre.
2015 márciusában ugyanis Mikaila egy 60000 dolláros fejlesztési összeghez is hozzájutott a Shark Tank elnevezésű valóságshow jóvoltából, amiért cserébe 25 %-os részesedést adott vállalkozásából.
A kislány egyébként igencsak tudatos a pénzügyeket illetően, amiben nagy szerepe van mentorának, édesapjának, aki óvodás kora óta oszt meg vele pénzügyi információkat. Mikaila a profit egy részét olyan szervezeteknek adja, amelyek a méhek megmentésével foglalkoznak.
Mottója: Vásárolj egy üveggel és ments meg egy méhet!
A kivételes üzleti lehetőségre felfigyelt a Whole Foods nevű üzletlánc is, így Mikaila limonádéját, amely a Beesweet fantázianevet kapta, 4 állam 55 üzletében forgalmazzák majd.
Erre az évre (2016.) mintegy 140 000 palack kerülhet ki a boltok polcaira, és Mikaila már két új ízváltozatot is tervez idén nyárra. Jelenleg hagyományos, gyömbéres, jeges teás valamint körtés változatban kaphatóak a Beesweet limonádék.
Mikaila egyébként nagyon aktívan kiveszi részét az üzleti ügyekből: amikor a Whole Foods ajánlatot tett neki, részletesen informálódott többek között a logisztikáról, valamint a várható kiskereskedelmi árakról is.
Egyébiránt igyekszik egyensúlyt tartani , és egy 10 éves gondtalan életét élni. Szülei szerint szívesen alszik jó sokat hétvégente, és imád görkorizni.