De hová tűnt a Sárvári Termál Kristály?

De hová tűnt a Sárvári Termál Kristály?

De hová tűnt a Sárvári Termál Kristály?

A 30-40 évvel ezelőtti reklámfilmek között is jócskán találunk olyanokat, amelyek az egészséges táplálkozásra vagy életmódra szerették volna felhívni a figyelmet. Igaz ugyan, hogy ezek néha bizarrnak és furcsának tűnnek, de a mai reklámokkal összehasonlítva  inkább üde színfoltként maradtak meg az emlékezetünkben. Szemezgessünk most egy kicsit ezek közül!

“Ha fogyni akarsz, fogyni vágysz, a Korpovitra rátalálsz”

Az írógéppel írt majd sokszorosított diétás étrendek, amiket a szomszédasszonyok egymásnak adogattak, és kézről kézre jártak a munkahelyi kollektívában, két alapélelmiszert biztosan tartalmaztak: Abonettet és Korpovit kekszet.

Őszintén? Egyik alternatíva sem tudta vonzóvá tenni a kényszerű kenyér-megvonást. Bíró Ica viszont igen lelkesen ajánlgatta a Korpovitot, ami azóta is kiirthatatlan darabja a diétás étrendnek:

“Ő eszik müzlit, ő nem eszik müzlit”

Aki müzlit eszik, rossz…akarom mondani, kövér ember nem lehet-sugallja ez a kis költségvetésű reklámfilm, ami nemes egyszerűséggel két táborra osztja a szocialista Magyarország lakosságát: azokra, akik esznek müzlit és azokra, akik nem.

Persze itt még nem igen lehetett hallani a hozzáadott cukrok káros hatásáról. Örültünk, hogy végre valami egészségesnem tűnő nyugati kaját boríthatunk a tányérba. Ez volt a Compack Müzli.

“Jójójójójójó…a Sió, a Sió”

“1977.  ekkor jelent meg a magyar piacon 0,2 literes alumíniumtasakban az első SIÓ-generáció. A magyar fogyasztók körében mind a mai napig népszerű őszibarack és kajszibarack ízekben kapható gyümölcslevekből mintegy kétmillió tasak került a piacra évente. Később bővült az ízválaszték: piacra került a meggy-, szőlő-, alma-, körte- és birsnektár, illetve a paradicsomlé”. (Forrás)  A nyolcvanas években 0,33 és 0,7 literes üvegekben is elérhetővé váltak a gyümölcslevek.

“Köszönjük néked, Sárvár, Sárvári Termál Kristály”

Ha néztél televíziót a 80-as években, képtelenség, hogy ne láttad volna ezt az imádnivaló reklámot. Megvan még Sárvári Termál Kristály dallama, és a buszra lazán felugró kalapos bácsi képe? Nagyon hiányoznak ezek a jópofa, egészségvédő termékeket bemutató reklámok! Ezt a terméket egyébként a 80-as években dobta piacra a Sárvári Állami Gazdaság, és óriási keletje volt akkoriban. Érdekesség, hogy neve ellenére nem Sárváron állították elő, hanem a Rábasömjénben feltörő  84 fokos gyógyvízbőlA  terméket gyártó cég aztán becsődölt,  az új tulajdonos pedig leállíttatta a sólepárló működését. A termék 2005 óta nincs a drogéria polcain.

Skála Huzi Rugi

Úgy tűnik, a sportos életmód is helyet kapott a korabeli retro reklámokban. Könyörögve kérem, jelentkezzen kommentben az, akinek volt ilyen Huzi Rugija! A csajok szenzációsak, az eszköz az erősítő gumiszalagok és expanderek sajátos öszvéri keveréke némi fapados kiegészítéssel megtoldva. És a képeket elnézve igazat kell adnom Dancsó Péternek, aki találóan fogalmaz retró reklámokat bemutató videójában:

“Ezzel a mozdulatsorral nem tudom, milyen izmokat fejlesztesz, de pár nyakcsigolyádat biztosan eldeformálhatod közben”.

“Légy te a gyorsabb!”

No, kérem, ezt az egészségnevelő reklámot így, őszidőben tessék csak terjeszteni. A fiam visítva nevetett, mikor nézte, majd megállapította, hogy ezek a reklámok sokkal viccesebbek, mint a maiak. Igaza van. Ti pedig használjatok zsepit!

“Hé, öreg csak előttem égsz, ha égsz!”

A dohányzás már 30-40 éve is komoly népegészségügyi gond lehetett, hiszen ebből a cigiellenes kampányból több népnevelő filmeverziót is leforgattak. Ez itt például a rocker-motoros verzió:

Ez pedig a nagyi rappel-verzió:

Neked melyik volt a kedvenc reklámod?

Facebook Comments