Rubint Réka ráébredt, hogy reklámozott

Rubint Réka ráébredt, hogy reklámozott

Rubint Réka ráébredt, hogy reklámozott

Érdekes poszt került fel a minap Rubint Réka nagy követőtáborral rendelkező Facebook oldalára. A fitneszkirálynő ebben arról tájékoztatja olvasóit, hogy 2015 februárjától kezdődően egy szépségápolással foglalkozó cég termékeinek és szolgáltatásainak bemutatása és ajánlása valójában szponzorált posztokat takart, és a továbbiakban hasonló szponzorációs tartalmakat találhatnak a követők Instagram oldalán is.

A kissé szokatlannak tűnő vallomás után kiderül, hogy a poszt a Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárása miatt került ki, azért, hogy Réka tájékoztassa  olvasóit és felhívja a piac többi szereplőjének figyelmét az elvárásokra.

Forrás: https://www.facebook.com/rubintreka/

Vajon miért került sor erre a posztra?

Talán nem egyértelmű mindenki számára, hogy a különféle wellness és szépség szolgáltatások, különleges körömlakkok és natúr kozmetikumok vagy épp a legújabb márkás sportruházat nem egyéb, mint kőkemény szponzoráció?

Nem, nem egyértelmű. Legalábbis a Gazdasági Versenyhivatal szerint nem az. A GVH úgy találta, hogy a Réka által reklámozott cég  fizetett vagy egyéb ellenszolgáltatást nyújtott, ami viszont  valószínűsíthetően nem volt egyértelmű Rubint Réka követőinek.

Ha most visszanézitek az elmúlt hetek posztjait, hamar kiderül, hogy megjelent egy új tartalmi elem a posztok végén (“szponzorált tartalom”). Réka nagyon helyesen feltünteti ezt a személyes Facebook oldalán, hiszen valóban reklámcélzattal került fel egy-egy termék vagy szolgáltatás egy olyan ikonikusnak számító ember oldalára, aki több százezres követőtáborára van hatással.

Mivel Réka kötelezettséget vállalt arra, hogy megváltoztatja marketing gyakorlatát, ezért végül a Gazdasági Versenyhivatal nem állapított meg jogsértést.

A GVH még tavasszal hívta fel arra a figyelmet, hogy a hirdetők körében egyre népszerűbb az, hogy hírességek, véleményvezérek, “influencerek” közreműködésével, azok posztjaiban hirdetik a termékeiket. A gond azonban az, hogy elfelejtik jelezni követőiknek, hogy posztjaik reklámot tartalmaznak, amiért pénzt vagy egyéb ellenszolgáltatást kapnak. Ilyen posztokba nap mint nap beleszaladhatunk mi is. Sportolók által ajánlott étrend-kiegészítők, fehérjeporok, celebek által népszerűsített fogyasztó készítmények már-már mindennapos tartalmak a Facebook hírfolyamunkban.

Az, hogy egy hiteles pesztizsű ember, milyen hatással van ránk, már az ókorban is szemet szúrt Arisztotelésznek, aki így írt erről:

„A jó embereknek könnyebben és szívesebben hiszünk: s ez igaz, bármely kérdésről is legyen szó, különösen akkor, ha teljes bizonyossággal lehetetlen, és a vélemények megoszlanak.”

Elliot Aronson – Anthony R. Pratkanis A rábeszélőgép című könyvében olvashatunk is arról a jelenségről, ami a reklámipar évtizedek óta bevett fogása:  híres emberek meggyőző erejére alapozni a hirdetéseket. Ugyanakkor jogosan vetődik fel a kérdés, hogyha valaki tehetséges a fitnesz iparban, a színpadon és a filmvásznon, vagy kimagasló teljesítményt nyújt a sportpályán, az vajon megbízható és igaz információkat közöl-e az adott termékekről? Főleg úgy, hogy ezért ellenszolgáltatást is kap? 

Korábban én is írtam már erről annak kapcsán, hogy a You Tube-on a vloggerek egy még érzékenyebb réteget céloznak meg fizetett reklámjaikkal, a tizenéveseket, akik sokszor egyáltalán nincsenek tisztában azzal, mit is akarnak megetetni velük. Sajnos sokszor rengeteg szemetet (Így reagált a nagyi a mekis kajára című posztomat ITT OLVASHATOD)

Bízzunk benne, hogy Réka példáját egyre többen fogják követni a közösségi médiában .

Kiemelt kép: INNEN
Facebook Comments