Egymillió dollárt ad a Coca Cola, ha erre a kérdésre válaszolsz

Egymillió dollárt ad a Coca Cola, ha erre a kérdésre válaszolsz

Egymillió dollárt ad a Coca Cola, ha erre a kérdésre válaszolsz

Tavaly a Coca-Cola és a Pepsi is azzal szembesült, hogy a vásárlók világszerte egyre inkább próbálnak odafigyelni az egészségükre, és a szénsavas italok helyett elsősorban teát és gyümölcslevet fogyasztanak.  A tavalyi eladási adatok is ezt a tendenciát igazolják- írja az MTI.

Ahogy olvasom ezt az MTI hírt, eszembe jut, hogy hol vannak már azok a régi szép idők, amikor apukám a Pepsinél dolgozott. És hogy mekkora menőség volt ez tiniként a rendszerváltás hajnalán.

Ládaszám sorakoztak a vagány kis pepsis üvegek a műanyag rekeszekben, mi meg lelkesen ittuk ezeket a löttyöket ebédhez és vacsorához. És persze vagánykodhattunk, hogy apu egy ilyen cégnél kapott klassz kis munkát.

Nyáron egy időre még én is betekintést nyerhettem a cukros üdítők titkos világába. Kissé megdöbbentett, ahogy a szemem láttára borították zsákszám a kristálycukrot az adagolóba, és azt sem teljesen volt világos, miért kell annyi sósav az üdítőital gyártáshoz, de 14 évesen hamar átsiklik ezek felett az ember.

Üdítő és lángos kettősében teltek a boldog balatoni nyarak, és tulajdonképpen nem is sokat töprengtem az üdítők-szörpök és szirupok létezésének tényén egészen addig a pillanatig, amikor az orvosom közölte, hogy folyamatos vércukor mérés és diéta vár rám a terhességeim alatt.

Az elmúlt esztendőkben  a fogyasztók ízlése és perferenciája is sokat változott. Ma már kedvenc üdítőitaljukban sem szívesen fogyasztanak felesleges cukrot a vásárlók.  És egyre jobban erősödik a mesterséges édesítőszerekkel szembeni ellenállás is. Nem véletlen!

Az aszpartámmal édesített élelmiszerek fogyasztásával kapcsolatban például újra és újra felmerül, hogy rákos megbetegedéseket okozhatnak.  Az Európai Unió Élelmiszerbiztonsági Hatósága (EFSA) vizsgálata szerint azonban az aszpartám egyelőre a veszélytelen anyagok közé tartozik. Megengedett  napi fogyasztása 40 mg/kg esetén biztonságosnak tekinthető.

A Coca Cola Hungary weboldalán található információk szerint a cukor mellett, aszpartámot, szacharint, aceszulfám-K-t és ciklamátot használnak elsősorban a márka termékeiben. Emellett a sztíviától várják a paletta további színesítését.

A fogyasztók felől érkező újabb igényeket azon nem lehet figyelmen kívül hagyni.

Ahhoz, hogy a híres üdítőital márka megőrizhesse pozícióját, muszáj azokra a vevőikre is gondolnia, akik húzódoznak a mesterséges édesítőszerek fogyasztásától. Augusztus végén ezért meglepő lépésre szánta el magát a Coca Cola: az atlantai (USA) székhelyű cég a HeroX nevű közösségi ötletbörze platformon meghirdette a  Sweetner Challenge (Édesítőverseny) elnevezésű pályázatát. A tét: 1 millió dollár.

A feladat, hogy egészséges, biztonságos továbbá csökkentett, alacsony vagy zéró kalóriatartalmú cukorhelyettesítőt keressenek a fogyasztók a cég számára.

Természetesen alapkövetelmény, hogy az ételekben és az italokban a cukoréval megegyező ízérzetet idézzen elő az új összetevő. 

A felhívás kiköti továbbá, hogy a cukorpótló sem sztíviát, sem a monk fruitot (szerzetesek körtéje) nem tartalmazhatja, és egyéb nemzetközileg védett növényt, illetve anyagot sem lehet felhasználni.

Aki fel tud mutatni a kritériumoknak is megfelelő cukorhelyettesítőt, annak 2018 októberében a 131 éves cégóriás 1 millió dollárral fogja kifejezni  a háláját.

A Coca-Cola egyébként már kísérletezett a sztíviával, de egyelőre nem sok sikerrel.

Robert Long, a Coca-Cola ügyvezető alelnöke és vezető innovációs tisztviselője úgy fogalmazott, hogy bíznak a közösségi ötletelésben, és hogy a fogyasztók segítségével megtalálják a megfelelő cukorpótlót.

Kíváncsi vagyok, vajon tényleg így lesz-e.

 

Facebook Comments