Norbi videóit nézni mindig nagy élmény. Ő valahogy mindig összeakasztja a bajuszt valakivel, valahogy mindig áldozata lesz a cukor-és dietetikus maffiának, miközben Don Quijote-i szélmalomharcot vív a zsírban tocsogó, szénhidrátbombákkal és a gyilkos élelmiszergyártókkal.
Ha valaki, akkor ő tudja, hogy a cukor minimum egy heroin-imitátor, és Bibliaként hordja magával az Update kódok kiskönyvét, nehogy fertelmes bűnbe essen.
Ő az, aki a legváratlanabb helyzetekre is gondol, így minimum egy sokkolóval megy nyaralni, hogy a talján étterem séfje Update ch csökkentett tésztát dobjon a rotyogó fazékba.
Norbi a Kövér Emberek elszánt megmentője, a cukormentes kakaóscsiga és sztíviás jégkrémes bödön guruja, aki mindent megtesz, hogy leleplezze a konkurencia aljas, lejárató manővereit, és térképet adjon egy Update szaküzlethez a rossz úton tévelygőknek.
Most mi a pálya?
Most épp dörgedelmes videóban esik neki a Szafi-termékek gyártójának, Burján Szafinak, aki egyre szélesedő termékkínálatával egyre jobban böki Norbi harcedzett csőrét.
https://www.facebook.com/update1/videos/1413814965334566/
A drámai hatás érdekében Szafi termékeinek csomagolásáról hatalmas képeket nyomtatott ki és még egy búza finomliszt is előkerült, hogy a műsor tetőpontján közölhesse: a Szafi-termékek azért kaptak 3-as kódot, mert a ch tartalmuk megegyezik az 50 FT-os CBA-ban vásárolható BL 55-ös liszt szénhidrát-tartalmával. És egy gyors kapcsolás rögvest, hogy bezzeg ezek nem olcsó termékek, mert míg a Norbi termék 1300 Ft, addig a Szafi termékek 2000 Ft felett vásárolhatóak.
Némi dörgedelmes okosság arról, hogy a krumpli és a kukorica alapélelmiszer, amin emberek milliói élnek; így nem kellene a konkurenciának arra célozgatni a csomagolással, hogy ezek kerülendő vagy veszélyes élelmiszerek, és persze kapunk egy kis bevezetőt a tisztességes piaci magatartás fontosságától, amit ő – mármint Norbi – mindig maximálisan tiszteletben tart.
Kiváló, remek gondolatok, kedves Norbi!
Van azonban egy kis apróság. Egy egészen kicsiny dolog, ami elkerülte (?) a figyelmed. De én azt hiszem, nem is kerülte el.
Kedves Norbi!
A videód azt sugallja a követőidnek, mintha Szafi csak egyféle terméket gyártana, hiszen az egész videóban csak a Szafi Free-termékeket lengetted a kamera előtt. A Free termékek összetett élelmiszer-allergiával és intoleranciával élőknek készültek, és nem fogyókúrázni vágyóknak. És itt a bökkenő, kedves Norbert!
Ezeken a termékeken azért vannak kiemelve, hogy gluténmentesek, szója vagy kukoricamentesek, mert -minő döbbenet- vannak emberek, akik ezeket nem fogyaszthatják. És igen, értem én, hogy Mexikóban generációk sora nőtt fel a kukoricán, és hogy a magyar ember már búzakalásszal a kezében született, azért fogadjuk már el így, 2017-ben, hogy sokaknak szigorúan tilos ezeknek a fogyasztása. És nem, nem divatból, kedves Norbi!
A tájékozatlan emberek persze jót röhögnek, hogy Norbi felteszi a költői kérdést: Hogy lehet egy lisztről azt állítani, hogy tojásmentes? Vagy hogy zsírmentes?
Azért drága, mert ezek nem lisztek, mint kedves CBA-barátod, hanem lisztKEVERÉKEK, amelyekhez alapreceptek sokasága tartozik, amelyekhez nem kell plusz zsiradékot vagy tojást adni, ezért az így készített ételek zsírszegények vagy tojásmentesek. (Csak zárójelben, Norbi: a jogszabály előírja – szerintem ezt neked is tudnod kell -, hogy a készételre kell állításokat tenni a gyártónak, nem pedig a lisztre. Mert lisztet ugyebár nem eszünk magában. Vagy te igen?)
De most ezt tényleg el kell magyarázni?
Kicsit hülyén érzem magam.
Azt gondolom, ezzel te magad is tisztában vagy, és két kattintással akár utána is nézhetsz.
És ha már a korrektségről hallhattunk hosszú körmondatokat, ennek jegyében talán Szafi másik termékcsaládjával kellett volna összehasonlítani az Update cuccokat. A Szafi Reform-termékek ugyanis csökkentett szénhidráttartalommal rendelkeznek, az édes lisztkeverékek hozzáadott cukortól mentesek. Vagyis egy speciális célközönségnek készülnek. Annak a célközönségnek, amelyet az Update termékek is megcéloznak. Ugye?
Lehet, hogy itt van a kutya elásva?
Kicsit olyan ez, mintha az általad is gyakran emlegetett Coca Colát egy pohár ásványvízzel hasonlítanád össze. Ital-ital, ugye?
De kanyarodjunk csak vissza a videóban sokat emlegetett konkkorrekt (konkurrencia korrekt) gondolatokhoz, jó?
Tényleg nagy a piac, és tényleg sokszínű az emberek igénye. Nem feltétlenül kell fél-és csúsztatott információkkal hülyíteni őket.
“Nem lehetsz inkorrekt más élelmiszer-gyártókkal sem”- mondod el többször is ebben a jól felépített videóban. Érdemes magadévá tenni ezt a gondolatot, Norbi!
Szóval nagy a játszótér, és engedjük meg, hogy van, aki a mászóka helyett a csúszdát válassza, ha úgy tartja kedve.
Ugyanakkor érdemes meghallani a több, mint egymilliós Facebook követőtábor sok-sok hangját:
“Szerintem azzal jársz a legjobban Norbi, ha ezt a posztot törlöd, mintha nem is lett volna”
Kiemelt kép forrása ITT