Nem megyek a Teszkóba panaszkodni, ha a Sparban vertek át

Nem megyek a Teszkóba panaszkodni, ha a Sparban vertek át

Nem megyek a Teszkóba panaszkodni, ha a Sparban vertek át

Érdekes történetek, érdekes emberek találnak meg a munkámmal kapcsolatban. Egyre gyakrabban találkozom azzal a jelenséggel, hogy a vásárló ráfázott valamelyik webáruházzal, aztán nálam próbál segítséget kérni vagy jogorvoslatot keresni.

Mindezt azért, mert nálam is megvásárolható az adott termék. Nem teljesen értem a miérteket, talán a végső kétségbeesés vezeti ezeket az embereket, mert a történeteik mögött mindig van egy közös szál: az, hogy egy fantomtól vásároltak.

Egy dühös vásárló levél landolt a minap a postaládámban, amiben a levél írója közölte, hogy visszaküldte számomra a nálam vásárolt termékeket, mert valamennyinek lejárt a szavatossága, és kéri vissza a termék árát. Erre természetesen megvan a lehetősége, hiszen egyrészt egy jogos minőségi kifogással élt, másrészt a termék átvételétől számított két héten belül még csak indok sem kell ahhoz, hogy visszakérje a termék árát. Ehhez mindössze vissza kell küldenie a csomagot.

A történet csak egy ponton hibádzott: a hölgy nem tőlem rendelt. Ez már a levél címzéséből kiderült, ugyanis egy másik forgalmazó neve szerepelt az enyém helyett.

S hogy mi volt a duplacsavar az egészben?

Jól gondold meg, kinél hagyod a pénzed!

Néhány héttel korábban hosszas levelezést folytattam a levél írójával egy termék kapcsán. Igyekeztem részletes válaszokat adni minden felmerülő kérdésére. Miután megtudta a szükséges információkat, megrendelte Mr. Fantomtól a terméket, s most, hogy bajba került, ismét engem talált meg.

Mivel jelezte, hogy útban van a csomag felém, így kénytelen voltam felvilágosítani, hogy sajnos rossz címre jön a posta, és legyen kedves reklamációjával ahhoz a forgalmazóhoz fordulni, akitől a csomagot rendelte.

Néhány nappal később – legnagyobb meglepetésemre – ismét engem keresett fel. Mivel szerinte nekem ismernem kell a termék forgalmazóját, aki őt átvágta, legyek szíves kinyomozni a telefonszámot, amit küldjek el neki. Mert ő bizony nem tudja velük felvenni a kapcsolatot.

Úgy éreztem, elérkeztünk ahhoz a ponthoz, amikor – finoma szólva – épp balekot készülnek csinálni belőlem. Megkértem a kedves vásárlót, hogy ahhoz a forgalmazóhoz forduljon, ahol a sérelem érte, amennyiben pedig szeretne tőlem rendelni, szívesen állok rendelkezésére.

Hogy mi a történet tanulsága? Hogy mit tudok tanácsolni?

Ne vásárolj anonim oldalakról! Ne vásárolj olyan helyről, ami mögött nincs egy név vagy arc, mert ha gondod támad, ez a láthatatlan eladó nem fog segíteni. Maximum röhög a markába.

Gondolj csak bele! Kihez fogsz fordulni, ha gondod támad? Vagy esetleg élnél a 14 napos elállási jogoddal? 

Ha nem találsz cégnevet, székhelyet, adószámot és telefonszámot, már kattints is odébb! Egy percet se tölts olyan oldalakon, ahol színes, látványos képekkel kábítanak, de sehol nem találod a Kapcsolat-menüpontot!

Mert ahogy egy kedves olvasóm mondta: “Nem megyek a Teszkóba panaszkodni, ha a Sparban vertek át”

 

Facebook Comments