Coca Cola? Piros ruhás Mikulás? Vajon hogy kapcsolódik össze ez a két távoli világ?
Az 1930-as években a Coca Cola úgy látta, fel kellene lendíteni a téli hónapokban igencsak pangó üdítőpiacot. Ezt a problémát egy kiváló reklámgrafikus, Haddon Sundblom oldotta meg Mikulás-figurájával, és ez kiváló ötlet végérvényesen hozzáláncolta a piros ruhás, kedves, kissé pocakos alakot a Coca Cola márkához.
Sokan aztán a mai napig úgy vélik, hogy a Mikulás az üdítőmárka miatt kapott piros szerelést és lett a karácsony fontos szereplője, pedig valójában már a 19. század második felétől fontos részese volt az Egyesült Államokban a szeretet ünnepének.
1821-ben William Gilley versében az ajándékozó Mikulás már a jól ismert rénszarvas által húzott szánon közlekedik, és bundába van burkolva, és a század végére már többnyire testes figuraként ábrázolták, akinek a bundája hol piros, hol kék vagy zöld, hol meg lila volt.
A piros ruhás mikulás legendáját persze tovább öregbítette a Coca Cola, amelynek reklámfilmje, a piros kamionnal (hátulján a Mikulás alakjával, aki kólát iszik) immár elválaszthatatlan része a karácsonyi ünnepkörnek. Egy nemrégiben készült felmérés szerint a britek számára például a Coca Cola reklámfilmjének debütálása jelenti az ünnepek kezdetét.
Ezért aztán hideg zuhanyként érte a 2016-os Coca Cola reklámfilmre ácsingózókat, hogy ez a reklám bizony kissé más lett, mint az eddig megszokottak.
A reklámfilm bemutatását követően a Twittert elárasztották a csalódott hozzászólások.
„Miért nem kacsint a Mikulás a reklám végén?”
„Ez a reklám már nem ugyanaz, ha a Mikulás nem kacsint a végén”.
„A Coca Cola reklám valami igen fontosat vesztett azzal, hogy kihagyták a kacsintást”.
„Ez már nem is ugyanaz a Mikulás”.
A Mirror olyan komolyan vette az emberek kiborulását, hogy úgy döntött, utánajár annak, vajon miért maradt ki az ikonikus kacsintás az idei kamionos reklámból.
A válasz meglepően mellbevágó: a brit Coca Cola szóvivője elárulta, hogy azért, mert soha nem is kacsintott a Mikulás a reklámfilmek végén. Kollégái végigbogarászták az elmúlt 21 év reklámfilmjeit, és úgy tűnik, egyikben sem kacsintott soha a Mikulás.
Így olyasmit követelnek vissza a fogyasztók, ami csak a fantáziájukban létezik.
A kérdéses szóvivő egyenesen városi legendának nyilvánította a dolgot, ami valószínűleg onnan eredhet, hogy amikor a Mikulás nagyot kortyol a legendás üdítőbe, akkor egy pillanatra le-majd felnéz, és ez a mozdulat téveszti meg a nézőket.
Bízzunk benne, hogy ez a hír nálunk nem fogja alapjaiban megrengetni a Mikulásvárás örömét, és nem tapadunk rá a televízió képernyőjére, hogy aztán csalódottan vegyük tudomásul: már a Mikulás sem a régi.
Itt tudod meglesni a kacsintásmentes reklámot: